profil poczta Grupy, Społeczność forum galeria users blogi

informacje-green

leasure-brown

tips-blue

Znajdujesz się w Start arrow Przewodnik arrow Wyprawa na północ IV - Mull Island
25.04.2017.
Wyprawa na północ IV - Mull Island Drukuj Email
20.02.2009.
mullthumb.jpgI w końcu…Mull Island

Krótka wizyta na Mull Island była jak pyszny deser po równie udanym obiedzie. Na wyspę trzeba przeprawić się promem z Oban do miejscowości Craigmure. Nie polecam wyprawy na wyspę bez samochodu – to jest jedyny sposób by zwiedzić ją wzdłuż i wszerz.

Przeprawa promem z Oban trwa tylko 45 minut. Jeśli trafi się na dobrą pogodę można podziwiać na tarasie niezwykłe widoki wysp i wysepek sąsiadujących z Oban (pejzaż rekompensuje lurowatość kawy zakupionej na tarasie promu). Tuż przy wlocie do Craigmure widać pięknej urody Duart Castle – jeden z najstarszych zamków Szkocji, wybudowany w 1360r. Niestety było nam dane spędzić tylko jeden dzień na wyspie, więc musiałyśmy wybrać z pośród wielu atrakcji wyspy cel mojej wyprawy. Przewodniki mówią, że nawet tydzień to za mało by zapoznać się z pięknem Mull...
Postawiłam z moją towarzyszką podróży na północną część wyspy (dojazd tylko samochodem). Od Craigmure wiedzie nas przepiękna droga wśród dzikich, rozległych przestrzeni wyspy – dość surowych i górzystych. Marcowe kolory dominowały wówczas w rdzawe, szarawe i lekko zielonkawe odcienie. Na szczytach wzgórz śnieg, nad nami krystalicznie czyste, niebieskie niebo. Nie sposób było nie zatrzymać samochodu i nie podziwiać otaczających nas pejzaży. Miałyśmy wrażenie, że jesteśmy na planie zdjęciowym reklamy auta i płyniemy przez te fale pustych, wijących się dróg. Gdzieniegdzie przebiegały nam przed oczami sarny tudzież inne stworzenia kopytne (sic!).
Zmierzałyśmy na południowo - zachodni kraniec wyspy, by dotrzeć do słynnych plaż wyspy Mull (większość z nich z miękkim, białym piaskiem, granitowymi, różowymi skałami i turkusowym morzem!!) Wybrałyśmy Market Bay, Camus, koło Buness (to jest na półwyspie zwanym Ross of Mull). Mnie najbardziej zafascynowała niezwykła przestrzeń tej plaży. Miałyśmy szczęście, bo pogoda rozpieściła nas cudnym Słońcem. Wszystkie kolory wydawały się żywe, ostre; morze i bielusieńki piasek odbijały bardzo mocne światło. Widok powalił nas z nóg. Siedziałyśmy na tej plaży cały dzień; nie było tam oprócz nas żywej duszy. Czas się zatrzymał…
Niestety trzeba było wracać do Craigmure, by złapać prom z powrotem do Oban. To był ostatni przystanek naszej ‘północnej wyprawy’. Na pewno kiedyś tam jeszcze wrócę.

Jak dojechać: na wyspę trzeba przeprawić się promem z Oban do miejscowości Craigmure (www.calmac.co.uk – na tej stronie można znaleźć info o połączeniach i taryfach). Jeśli płyniemy bez samochodu zapłacimy 3.45 funta za osobę. Jeśli zabieramy samochód będzie nas to kosztowało około 25 funtów.

Informacje praktyczne o Mull Island: www.holidaymull.co.uk/index.php

Część pierwsza: Port Oban

Część druga: Kerrera Island

Część trzecia: Port Appin

Część czwatra: Mull Island

Tekst i foto: Olga Wojciechowska (olgawoj )

Szkocja turystyka Another white house on Mull.JPG
Szkocja turystyka Castle on Mull Island.JPG
Szkocja turystyka Isle of Mull.JPG
Szkocja turystyka Mull island The beach.JPG
Szkocja turystyka Mull.JPG
Szkocja turystyka South of Mull.JPG
Szkocja turystyka Szkocja Beach on Mull 2.JPG
Szkocja turystyka stones on the beach.JPG
Szkocja turystyka white cottage on Mull.JPG

MULL ISLAND  PRZEWODNIK TURYSTYCZNY SZKOCJA TURYSTYKA PRZEWODNIK TURYSTYCZNY MULL ISLAND TURYSTYKA

Zmieniony ( 21.11.2010. )

następny artykuł »

Polecamy

Arbroath jest niewielkim miasteczkiem portowym. Jednak jak na swój skromny rozmiar ma wielkie znaczenie historyczne. Stało sie to dzięki Deklaracji Z Arborath....